Profilul consumatorului

0 Comentarii
Profilul consumatorului

În ultima vreme am avut ceva discuții cu oamenii din diferite firme, oameni care se plângeau că produsele sau serviciile lor nu sunt căutate, că au puțini clienți. De cele mai multe ori prima întrebare care o adresez este „Care este profilul consumatorului și cum v-ați adaptat voi consumatorilor?” Pare ciudat dar uneori serviciile și produsele trebuiesc adaptate de la o regiunea la alta.

Câteva exemple concrete:

  1. Coca-Cola și-a adaptat gustul în Romania pe baza degustărilor pe un eșantion destul de mare și face acest lucru periodic.
  2. Magazinele din zona rurala își adaptează gama de produse în funcție de zona de amplasare. Magazine din centru au o gama mai variată de produse, fiind accesibile tuturor și magazine mai de la marginea localităților care s-au adaptat consumatorilor și în general găsești pâine și alcool.

Profilul consumatorului este foarte important în target-area clienților,  cum ar fi să vinzi în mediul rural Jägermeister? Când vine vorba de produse mai scumpe, de lux ideal este sa te adresezi unei regiuni mari, cât mai mare posibil.

Cu cât informațiile despre consumatori sunt mai precise, pe lângă informațiile generale vârstă, sex, profesie și studii sa cunoaștem și alte informații cu atât procesul de promovare a serviciilor sau produselor poate fi mai simplu, mai direct, eficient și cu rezultate mult mai bune la costuri minime.

 

Taguri:

Pe aceeaşi temă

Adaugă comentariu

Adresa de email nu va fi publicată. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii

Ai citit: Profilul consumatorului