Profilul consumatorului

├Än ultima vreme am avut ceva discu╚Ťii cu oamenii din diferite firme, oameni care se pl├óngeau c─â produsele sau serviciile lor nu sunt c─âutate, c─â au pu╚Ťini clien╚Ťi. De cele mai multe ori prima ├«ntrebare care o adresez este „Care este profilul consumatorului ╚Öi cum v-a╚Ťi adaptat voi consumatorilor?” Pare ciudat dar uneori serviciile ╚Öi produsele trebuiesc adaptate de la o regiunea la alta.

Câteva exemple concrete:

  1. Coca-Cola și-a adaptat gustul în Romania pe baza degustărilor pe un eșantion destul de mare și face acest lucru periodic.
  2. Magazinele din zona rurala ├«╚Öi adapteaz─â gama de produse ├«n func╚Ťie de zona de amplasare. Magazine din centru au┬áo gama mai variat─â de produse, fiind accesibile tuturor ╚Öi magazine mai de la marginea localit─â╚Ťilor care s-au adaptat consumatorilor ╚Öi ├«n general g─âse╚Öti p├óine ╚Öi alcool.

Profilul consumatorului este foarte important ├«n target-area clien╚Ťilor, ┬ácum ar fi s─â vinzi ├«n mediul rural┬áJ├Ągermeister? C├ónd vine vorba de produse mai scumpe, de lux ideal este sa te adresezi unei regiuni mari, c├ót mai mare posibil.

Cu c├ót informa╚Ťiile despre consumatori sunt mai precise, pe l├óng─â informa╚Ťiile generale v├órst─â, sex, profesie ╚Öi studii sa cunoa╚Ötem ╚Öi alte informa╚Ťii cu at├ót procesul de promovare a serviciilor sau┬áproduselor poate fi mai simplu, mai direct, eficient ╚Öi cu rezultate mult mai bune la costuri minime.

 

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *